KURSNA LISTA


.

Vesti

16.08.2017.    POSLOVNI SUSRETI SRPSKIH I TURSKI PRIVREDNIKA

Poštovani privrednici obaveštavamo vas da će se 22.08.2017.  održati poslovni forum Srbija - Turska. Tursku delegaciju će predvoditi ministar poljoprivrede, gospodin Ahmet Ešref Fakibaba. Radni jezici su turski i srpski jezik, uz obezbedjen simultan prevod. Poslovni FORUM SRBIJA  - TURSKA se održava u Hotelu Metropol Hotel Meeting Room, Bulevar Kralja Aleksandra 69.

Pozivamo vas da uzmete učešće na ovom forumu kao i na bilateralnim sastancima sa turskim kompanijama. Molimo vas da se najkasnije prijavite do petka 18.08.2017. godine na mejl adresu danica.micanovic@pks.rs 

Pozivno pismo

Prijavni list

Turske kompanije

Agenda


15.08.2017.    Poziv na sajam "Zdravo domaće prirodno"

Poštovani privrednici,

obaveštavamo Vas da će se u periodu od 29. do 30. septembra održati 6. Medjunarodni sajam "Domaće zdravo prirodno", 3 Sajam finansiranja i 2. Sajam turizma u organizacij Grada Zaječara uz podršku RPK Zaječarskog i Borskog upravnog okruga. Sajam „Zdravo domaće prirodno“ se održava sa ciljem promocije tradicionalnih, domaćih proizvoda  i prava je prilika za širenje tržišta prirodnih proizvoda, povećanje proizvodnje i plasmana, ali i za razmenu znanja i iskustava. Na prošlogodišnjoj sajamskoj manifestaciji se predstavilo preko 400 proizvođača lekovitog bilja, voća, povrća, cveća, piva, vina, rakije, meda, mleka i mlečnih proizvoda, mesa, hleba i peciva iz svih krajeva Srbije, Makedonije, BiH, Slovenije, Hrvatske, Italije, Austrije, Bugarske, Rumunije, Slovačke, Indonezije.

Prošlogodišnji Sajam finansiranja je okupio banke i osiguravajuće kuće iz regiona i šire sa ciljem da širokom auditorijumu pruže kvalitetne informacije o svojim proizvodima i uslugama namenjene privrednicima i građanstvu.

Na Sajmu turizma su se na jednom mestu okupile brojne turističke organizacije, specijalne bolnice za rehabilitaciju, banje, regionalne razvojne agencije iz Srbije i BiH. Jedan od najvažnijih ciljeva sajma turizma bio je predstavljanje turističkih potencijala, prirodnih resursa, kulturnog bogatstva i turističkih destinacija sa raznovrsnim sadržajima. 

Ukoliko ste zainteresovani za učešće na Sajmu, molimo vas da nas o tome obavestite na mail jovana.vujkovic@pks.rs, najkasnije do 09.septembra 2017. godine.

Prijavni list

Pozivno pismo


14.08.2017.    Potrošačke cene - jul

Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.

Cene ovih proizvoda i usluga u julu 2017. godine, u odnosu na jun 2017. godine, u proseku su snižene za -0,4%. Potrošačke cene u julu 2017. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su 3,2%, dok su u poređenju sa decembrom 2016. godine, povećane 2,5%.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u julu 2017. godine, u odnosu na prethodni mesec, pad cena zabeležen je u grupama Hrana i bezalkoholna pića (-2,0%), Odeća i obuća (-1,1%), Transport (-0,9%), u grupama Restorani i hoteli i Obrazovanje (za po -0,2%). Pad cena je zabeležen i u grupama Stan, voda, električna energija, gas i druga goriva i Komunikacije (za po -0,1%). Rast cena zabeležen je u grupama Rekreacija i kultura (3,5%) i Alkoholna pića i duvan (2,8%). 

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.


11.08.2017.    Zavrsena obuka za profesionalne upravnike zgrada

Juče je u PKS - Regionalnoj privrednoj komori zapadnobačkog upravnog okruga završena obuka za profesionalne upravnike zgrada. Obuka je trajala 7 dana, odnosno 50 školskih časova i na obuci je bilo 10 polaznika. Na obuci su bile obradjene sledeće teme: Pravni okvir u vezi sa korišćenjem, upravljanjem i održavanjem zgrada, administrativni i finansijski aspekti upravljanja zgradom; karakteristike zgrade, održavanje zgrade i bezbednosne procedure i komunikacija. Novi krug edukacija za profesionalne upravnike zgrada će biti organizovan u skladu sa zaiteresovanošću novih polaznika.


02.08.2017.    Počela obuka za profesionalne upravnike zgrada

U Privrednoj komori Srbije  - Regionalnoj privrednoj komori Zapadnobačkog upravnog okruga, danas je počela obuka za profesionalne upravnike zgrada. Obuka će se održavati od 02.08.-10.08.2017. i trajaće 7 radnih dana, odnosno 50 školskih časova. Privredna komora Srbije dobila je ovlaštenje od Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da održi obuku za profesionalne upravnike zgrada, a takodje i da vodi Registar profesionalnih upravnika koji će biti dostupan na portalu Komore, da organizuje polaganje ispita, izdaje i oduzima licence, utvrdjuje prava, užnosti i etičke norme ponašanja u obavljanju te delatnosti. Na obuci polaznici će se spremiti za ispit, dobiti dovoljno informacija i praktične savete da mogu kvalitetno da obavljaju posao upravnika zgrade. Tematske oblasti pokrivene obukom su pravni okvir u vezi sa korišćenjem, upravljanjem i održavanjem zgrada, administrativni i finansijski apekti upravljanja zgradom, karakteristike zgrade, održavanje zgrade i bezbednosne procedure, kao i komunikacija.


28.07.2017.    Predloga pravilnika o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV i o obliku i sadržini pregleda obračuna PDV

Obaveštavamo sve privrednike da je Ministarstvo finanansija, na inicijativu PKS formiralo Radnu grupu za izradu Predloga pravilnika o obliku, sadržini i načinu vođenja evidencije o PDV i o obliku i sadržini pregleda obračuna PDV.

Članovi predmetne Radne grupe su predstavnici Ministarstva finansija/Sektora za fiskalni sistem, Poreske uprave i Privredne komore Srbije. Radna grupa će se ponovo sastati i razmotriti dodatne predloge i sugestije na dostavlјeni tekst. U tom smislu izuzetno je važno da komentari i sugestije na dostavlјeni materijal budu obrazloženi.

Molimo vas da nam dostavite komentare na novelirani tekst Radne verzije Predloga pravilnika do utorka 1. avgusta 2017. godine. na mejl office.sombor@pks.rs

Pravilnik o evidenciji

Pregled obračuna PDV

Pregled najznačajnijih predloga PKS


28.07.2017.    POTPISAN SPORAZUM O POSLOVNOJ SARADNJI OPŠTINE ODŽACI I RPK ZAPADNOBAČKOG OKRUGA

Vršilac dužnosti direktora PKS-RPK Sombor, Zoran Bulatović i predsednica opštine Odžaci, Latinka Vasiljković, potpisali su dana 27.7.2017. godine Sporazum o poslovno tehničkoj saradnji. Sporazum predstavlja nastavak dobre i sveobuhvatne saradnje izmedju opštine Odžaci i Privredne komore Srbije - Regionalne privredne komore Sombor. Potpisnici su ovom prilikom istakli da je do potpisivanja došlo na obostranu inicijativu. Latinka Vasiljković je istakla da za opštinu Odžaci ,privredni razvoj,privlačenje investicija i otvaranje novih radnih mesta, predstavljaju strateško opredeljenje. U realizaciji ovih strateških opredeljenja Opština Odžaci očekuje podršku i pomoć od strane Privredne komore Srbije – Regionalne komore Sombor. Regionalna komora će biti dobar partner opštini Odžaci u unapredjenju privrednog ambijenta i poslovne klime  za preduzetnike,mikro,mala i srednja privredna društva. Zoran Bulatović se zahvalio lokalnoj samoupravi i predsednici Opštine, na tome što je prepoznala značaj potpisivanja ovakvog Sporazuma za buduću saradnju, kojom će se kroz zajedničke aktivnosti raditi na edukaciji, informisanju i obezbedjivanju boljih uslova za rad privrednih subjekata i privrede. Jedna od glavnih aktivnosti koju ćemo početi da sprovodimo  od septembra, na osnovu dogovora sa predsednicom Latinkom Vasiljković i danas potpisanim Sporazumom, će biti obnavljanje rada Opšteg udruženja preduzetnika i otvaranje šaltera za preduzetnike u opštini Odžaci.  


27.07.2017.    Novi digitalni servis PKS od 1. avgusta

Malim i srednjim preduzećima od 1. avgusta biće dostupan novi digitalni servis Privredne komore Srbije - onlajn Platforma koja će sadržati sve neophodne informacije o upravljanju projektima, počev od idejnog rešenja, preko pronalaženja fondova i apliciranja, do vođenja projekta i podnošenja završnog izveštaja. 

E-Platforma će obuhvatiti sadržaje poput vodiča za upravljanje projektima, dostupnih fondova, baze konsultanata sertifikovanih po metodologiji PKS, upitnika za vrednovanje kompanija, kao i veliki broj tutorijala i vebinara eksperata u ovoj oblasti. Nova usluga PKS treba da pomogne kompanijama da unaprede sopstvene kapacitete i efikasnije koriste fondove EU i druge oblike razvojne pomoći namenjene finansiranju i realizaciji projekata usmerenih na jačanje konkurentnosti i izvoznog potencijala privrede Srbije. Poznato je da EU svake godine izdvaja više desetina miliona evra namenjenih privatnom sektoru za finansiranje privrednih projekata, ali je procenat iskorišćenja tih sredstava u Srbiji ispod 30 odsto. Analiza Centra za upravljanje projektima Privredne komore Srbije pokazala je da su nedovoljna informisanost privrednika, manjak znanja i veština za apliciranje i realizaciju projekata, kao i slabo poznavanje tržišta konsultanata u ovoj oblasti, glavni uzroci nedovoljnog korišćenja sredstava. Situacija će se znatno promeniti povezivanjem malih i srednjih privrednih društava sa konsultantima licenciranim od strane  PKS, koji imaju znanje, iskustvo i veštine iz oblasti izrade, prijava projekata po metodologiji EU ili drugih stranih ili domaćih donatora i finansijera.  Novi digitalni servis Komore privrednicima takođe nudi i tu mogućnost.

E-platforma PKS je deo projekta „Razvoj inovativnih usluga za podizanje kapaciteta malih i srednjih preduzeća i preduzetnika u korišćenju sredstava EU“ koji PKS realizuje uz finansijsku podršku Razvojne agencije Srbiječiji je  krajnji cilj podrška stvaranju snažnog konkurentnog i izvozno orijentisanog poslovnog okruženja kroz veće korišćenje sredstava Evropske unije radi poboljšanja životnog standarda, zaposlenosti i ukupnog ekonomskog napretka.


27.07.2017.    Poziv za učešće na Sajmu poljoprivrede i prehrambene industrije u Prištini

Privredna komora Srbije i ove godine organizuje zajednički nastup na sajmu polјoprivrede i prehrambene industrije u Prištini, koji će se održati od 27. do 30. septembra 2017. godine. Nastup na ovom sajmu za izlagače, članice PKS, će biti bez kotizacije. Radi blagovremene pripreme i izrade sajamskog kataloga, molimo da kompanije uz prijavu dostave i sledeće podatke: 1. znak i logotip firme u vektorskom formatu (PDF, EPS ili Adobe Illustrator dokument) 2. osnovne aktivnosti preduzeća i proizvodni program na engleskom i srpskom jeziku (u MS Word formatu) 3. sledeće podatke za kontakt: ime i prezime osobe za kontakt, adresa, telefon, imejl, websajt (u MS Word formatu)

Osim  povećanja  međusobne trgovine,  skupovi kao što je ovaj sajam su prilika za umrežavanje i dogovor proizvođača o višim oblicima saradnje: potencijalnim investicijama, proizvodnim kooperacijama,  formiranju konzorcijuma radi  zajedničkog nastupa na trećim tržištima i učešća na tenderima.

Pozivno pismo

Prijava

Prijave sa pratećim dokumentima šalјu se na:  region@pks.rsZa sve potrebne informacije na raspolaganju su vam: Aleksandar Radovanović, (011/3304-503, 066/8751-248; aleksandar.radovanovic@pks.rs) i Marko Mandić (011/4149-479; 066/875-1259; marko.mandic@pks.rs). 


25.07.2017.    Novi digitalni servis PKS - Elektronsko podnošenje zahteva za detašman

Predstavnici domaćih građevinskih kompanija koji nameravaju da pošalju radnike na gradilišta u Nemačku zahteve za detašman, Privrednoj komori Srbije, mogu da podnesu i elektronski preko portala e - Usluge.

Od početka godine izdato je skoro 500 Saglasnosti za upućivanje zaposlenih iz Srbije na nemačka gradilišta. U nameri da dodatno unapredi efikasnost prijema i obrade dokumentacije, Privredna komora Srbije uvela je mogućnost elektronskog podnošenja zahteva i potrebne dokumentacije. Osim mogućnosti podnošenja zahteva elektronskim putem, o svakoj promeni statusa predmeta (prijem, početak i završetak obrade, eventualno potrebna dodatna dokumentacija) podnosioci se obaveštavaju SMS porukom ili mejlom.

Isključivo registrovani korisnici portala eUsluge (https://usluge.pks.rs) mogu da elektronski podnesu zahtev i prateću dokumentaciju. Registracija i korišćenje portala su besplatni.

PKS ima izuzetnu saradnju sa Biroom za rad Nemačke, koji redovno dostavlja informacije o potvrđenim pojedinačnim kvotama na osnovu Saglasnosti koje je izdala PKS, kao i mesečnu statistiku iskorišćenja ukupne kvote Srbije.

Odobrena kvota za poslodavce iz Srbije za detašmansku 2016/2017. godinu je 2.770 radnika od čega je 1.080 radnika u sektoru građevinarstva. Prosečno iskorišćenje kvote Srbije od 1. oktobra 2016. godine je 2.026 zaposlenih ili 73%, što je sedam procenata više nego u prošloj detašmanskoj godini.

Cilj PKS jeste da pomogne domaćim kompanijama da ponuđenu kvotu iskoriste u potpunosti i da što više preduzeća iz Srbije uspostave kontakte i zaključe ugovore koje će realizovati u Nemačkoj. Za učešće u raspodeli utvrđenog maksimalnog broja detaširanih radnika može da se prijavi privredni subjekt čije je sedište u Srbiji, registrovan je za obavljanje delatnosti za koje se raspoređuje kontingent zaposlenih i ima registrovano predstavništvo/poslovnu jedinicu u SR Nemačkoj ili je u fazi otvaranja.

PKS po osnovu Zaključka Vlade Srbije i Rešenja Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja od 1. oktobra 2016. godine obavlja poslove raspodele kontingenta zaposlenih po osnovu ugovora o izvođenju radova u Nemačkoj. Komora je takođe prošle godine uvela komercijalnu, uslugu administriranja dokumentacije za izdavanje viza, na osnovu Sporazuma o detašmanu sa SR Nemačkom, za privredne subjekte koji na nemačka gradilišta upućuju više od pet radnika. 


  | sledeća »